Om föreningen

Vi är en familjeklubb och en av Sveriges märkes-motorbåtsklubbar. Medlemmarna finns spridda i södra och mellersta halvan av Sverige från Västkusten och runt Vänern till Ängelholm, Borlänge, Stockholmstrakten, bara för att nämna några platser. Antalet anslutna båtar är c:a 100 st.

Klubbens huvudsakliga arbete går ut på trevlig gemenskap, att lära medlemmarna gott sjömanskap, att hantera sin båt och om säkerhet på sjön. Under de år som klubben verkat har det genomförts kurser i båt-el, förarbevis, kustskeppare, motorskötsel, GPS-navigering, brandskydd mm.

På gång:

Varit:

Räkfrossa i Lysekil lö 2/9 2023

I slutet av sommaren (2/9) arrangerar vi i Westfjord Tresfjord Motorbåtsklubb en medlems-träff i Lysekils hamn.

Detta är sedan länge en uppskattad klassiker i föreningen, så vi hoppas på god uppslutning.

Festen börjar 18:00 med en välkomstdryck och mingel.

Efter att vi bekantat oss med varandra är tanken att vi skall äta, dricka, dansa till

levande musik och ha trevligt så länge vi orkar.

Vi ordnar med goda räkor, bröd och tillbehör, du tar med dig ditt gladaste humör,

tallrik, glas, bestick, kaffe och kaffekopp samt det du vill dricka.

Anmälan:

• Anmälan sker till kassor@westfjordklubben.se. Ange namn på alla deltagare (medlemmar + ev medföljande gäster) samt ett telefonnummer till medlem.
  • Betala sedan in totalbelopp på BG 5621-3572. (300 Kr per deltagande medlem och 350 för gäster).
  • Den som önskar vara med kan gärna anmäla sig redan nu så att vi får ”god koll på läget”.
  • För den som bor en bit bort finns det olika boenden att välja mellan. Ev. båtplatsavgift betalas av var och en.

Hitta hit:

LSSG klubblokal, Badhusgatan 14, 45330 Lysekil

Position: N58o 16’ 08” E011o 26’ 05”

För er som kommer på hjul finns det bra parkering för både bil, husvagn

(campingplats) eller husbil (uppställning vid fiskhallen).

Ev. frågor mailas till: info@westfjordklubben.se

Hälsar styrelsen i Westfjord Tresfjord Motorbåtsklubb!

Comments are closed.